Tuesday, February 18, 2014

Memilih tempat kahwin di Kota Kinabalu

As a bride, kita semua tahu kan ini lah yang paling penting (well, actually yang paling penting tu pasangan yang mau kahwin tu la.. hihi, and then lepastu makanan). Tapi you get the point la kan, sebab tempat ni la yang akan meng'set' mood majlis kita dan menentukan samada kita dan guests kita enjoy kemeriahan majlis.

Jadi, first of all, masa memikirkan tempat ni, mestilah ikut kemampuan dan keinginan kan. Kadang-kadang tu budget kurang, tapi kerana keinginan tu sangat kuat, jadi kita pejam mata jakla and booking jak tempat yang diidamkan. It's OK! Asalkan kita berpada-pada, jangan la pulak budget ciput tapi dibooking sana Sutra Harbour lepastu berhutang 10 tahun!

Antara pilihan yang paling jimat dan mudah adalah di rumah! Tiada pening-pening fikir transport, pelamin pun lebih murah kalau di rumah, dan mmg paling selesalah!

Tapi kami sekeluarga rasa tidak sesuai kami buat di rumah kerana:

  • tinggal di kawasan perumahan. Kalau diundang 500 orang, di mana mau parking? lepastu jalan tu tiada alternatif, kalau pasang khemah memang confirm kena sumpah seranah jiran semua. Indak best juga tu kan memulakan perjalanan hidup sambil disumpah orang..
  • kapasiti rumah mungkin tidak mampu menampung terlalu ramai orang
  • aku mau kasi rest mama aku dari menghias sebelum dan mengemas selepas majlis

Jadi, aku sudah survey beberapa tempat. Bajet aku di tengah-tengah lah, mau cakap mahal tu indaklah. Ini kriteria yang kami mahu..
  1. Tempat parking luas
  2. Mudah untuk guest cari lokasi
  3. Boleh menampung dalam 500 orang
  4. Bersiling tinggi
  5. Ada natural light sebab majlis dibuat waktu siang

Idaman aku - beach wedding. Tapi yang banyak kerusi sikitlahhh.

Source: http://www.floridasunweddings.com/



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...